Rubriky
2021

Annaberg

Zimní výprava – Annaberg

Den 1.

Výprava začala v pátek 10.12., kdy jsme se sešli hned po škole (15:30) na hl. nádraží v Ostravě. Udělali jsme si nástup, rozdělili si potraviny a vyrazili vlakem do Bruntálu. Po cestě jsme plánovali, co všechno postavíme ze sněhu až dorazíme na místo. V Bruntálu jsem přešli na autobus a pokračovali 20min do Suché Rudné. Nakonec nás čekal výstup k faře na Annaberg. Na chatě jsme si rozdělili pokoje, zabydleli se, povečeřeli a hned vyrazili na kopec jezdit na lopatách a saních. Jezdilo to báječně, tvořili jsme vláčky, závodili na saních, koulovali se … Na chatu jsme přišli kolem půl 11, dali jsme si sušit věci a zahráli jsme si kaplán farář biskup + mrkanou. Přes noc byla akce za body, museli jsme se probudit co nejblíže 4 hodině ranní (anižbychom měli nastavený budík, nebo se dívali na hodiny) a podepsat se na papíry rozmístěné v okolí Kostela.

Den 2.

Budíček byl kolem 7:45, měli jsem rozcvičku ve dvojicích. Na snídani jsme měli vaječinu, potom jsme obcházeli 4 stanovišťe a plnili 7 úkolů:

1. Bobek – uzly a překonání se (chození boso po sněhu)

2. Puding – 20 dřepů za 30s

3. Hanzelka – morseovka a poznávání stromů

4. Panda a Švadlen – mečování a básničky

Když už jsme měli vše splněno, dostali jsme šifru, podle které jsme zjistili v jakém jsme týmu. V týmech jsme si připravili jídlo s sebou do alobalu (brambory, žampiony, paprika, slanina…) Švadlen s Pandou nám vytyčili cestu pomocí azimutů pro jednu skupinu přes pramen Kyselky a pro druhou přes štolu s netopýry, ke Zlatému lomu. Tady nám přichystali oheň, v jehož uhlících jsme si udělali jídlo. Po cestě zpátky jsme si cesty prohodili, ale už jsme nešli pomocí azimutů. Kolem 17h jsme dorazili na chatu, udělali jsme si špagety s kečupovou omáčkou. Po večeři jsme si udělali voskové sirky. Potom jsme šli na kopec jezdit na lopatách. Začala nás bavit nová věc, a to dělat ze sebe sněžné koule :-), váleli jsme společně z kopce kotouly a sudy. Občas někdo někoho přejel, ale to se u takových profesionálních sportů stává. Někdy se stalo, že jsme jen tak šli nahoru do kopce a najednou se vedle nás ze sněhu vynořil skaut, kterého tam někdo zakopal. Kolem 22:45 jsme se vrátili na chatu a zahráli jsme si elektřinu, židličky a foukací fotbálek.

Den 3.

Budíček byl o půl 8, Švadlen měl rozcvičku. Na snídani jsme si dali krupičnou kaši. Potom šli někteří na mši. Po mši jsme jezdili na lopatách na skokánku. Začínali jsme na menším, kdy jsme lítali kolem 2m…, končili jsme 4 a více metrovými skoky. Navzájem jsme se přeskakovali jezdili vláček a byla to prostě paráda. Na oběd jsme měli rizoto, potom jsme dobalili zbytek věcí, zametli, vytřeli, vyhodnotili jsme vítěze a vyrazili jsme na autobus. Cestu si někteří z nás urychlili jízdou na lopatě. Na zastávce jsme ještě zahráli ,,Hejá“ a potom už nás čekala jen cesta domů.