Rubriky

Kdo: Skauti/Skautky (Roveři)

Kdy: 27-31. 10. 2021

Kde: Štěnovice

Sraz na hlavním vlakovém nádraží v Ostravě jsme měli v 7:50. Udělali jsme si společný nástup, rozloučili se s rodiči a šli jsme na vlak. Ve vlaku to byla sranda. Po necelých čtyřech hodinách vystupujeme z vlaku a jdeme ve dvou skupinkách skautky, skauti pěšky pokoukat po matičce Praze. Svatý Václav, Orloj, Karlův most a vše hlavně zdokumentovat ať máme splněné zadání od vedoucích. Nohy už nás neposlouchaly, ale energie ještě byla. Na konci se máme sejít s vedoucími u Muzea. Celou cestu jdeme a vyhledáváme z map tu správnou trasu. Hurááá, jsme v cíli. Sice druzí, ale došli jsme všichni.

Po akci v Praze jsme nastoupili na vlak směr Plzeň. Jelikož si všechno budeme vařit sami, museli jsme si to i ve vytvořených družinkách v Plzni nakoupit. Bylo potřeba udělat nákup na večeři a snídani a zítřejší oběd. Když bylo vše potřebné nakoupeno, nasedli jsme na autobus do vesnice Štěnovice, kde jsme bydleli. Přijeli jsme na faru, která byla stará, ale velice pěkná.

Druhý den byl brzo budíček v 6:55. Nasnídali jsme se a vyrazil na první výpravu.

Muselo se jít přes les na autobusovou zastávku. Během cesty jsme hráli několik her.  V Plzni jsme měli první zastávku v parku Bory, kde se připravil v družinkách oběd. Vše v kotlíku na plynovém vařiči. Bylo rizoto. Vedoucí to také ohodnotili a tým „Kakajíček“ to měl nejchutnější. Když jsme měli dojedeno, čekala nás druhá část výpravy. Jelikož byl den osvobození Československé republiky, tak byli atrakce a vstupy v Plzni skoro zdarma. Jako například zoologická zahrada… Zoo byla úžasná. Taky jsme dostali úkol v každou celou hodinu se vyfotit na nějakém zvláštním nebo se třeba vyfotit se  žlutým autem, člověkem s uniformou, poštovní schránkou. Takto probíhal celý den. Večer po setmění byl sraz na hlavním Plzeňském Masarykově náměstí a koukali jsme na nádherný velký ohňostroj. Cestou zpátky byli všichni unaveni a usnuli v autobuse:-O:-)

Třetí den byl lepší, protože se nechodilo po městě, ale více v přírodě. Ráno jsme přijeli vlakem a busem do Starého Plzence a šli jsme na kopec k Rotundě sv. Petra a Pavla, kde jsme hráli dobrou hru „Dveře“. Za dopoledne jsme stihli ještě zajít do závodu, vinařství  BOHEMIA SEKT, kde nás provedla příjemná starší paní s podrobným výkladem výroby a historie sektu. Vedoucí BOBEK po prohlídce koupil nealko šampaňské o které jsme v týmech celou výpravu soutěžili. Pak jsme přešli do nádherného okouzlujícího lesa, kde jsme hledali studánky s tekoucí vodou pro přípravu oběda. Byla čočka s vejci a kyselou okurkou. Nakonec jsme vylezli na hrad a po cestě domů sbírali šípky na budoucí čaj. Večer jsme na faře hráli hru kaplan-farář-biskup.

Čtvrtý den byl trochu odpočinkový, vstávali jsme až po 8 hodině. Vyšli jsme po týmech na stopovací trasu lesem, kde jsme měli za úkol pozorovat zajímavé věci a najít značky z přírodnin, které před naším putování na trase připravili rádcové. Na konci trasy jsme měli kvíz, kdo co viděl, našel. Pak byla velká bojová hra vlajky. Po návratu zpět byl špagetový oběd a pak rozmluva a mše s ot. Bogdanem. Po večeři se rozdaly vítězným družinám tekuté šumivé odměny se kterými se podělili s ostatními. Večer, kdo chtěl, se šel podívat na polární záři, která byla překrásná.

Poslední den ráno byl budíček v 5:30. Sbalili jsme se, uklidil celou faru, posnídali a vyrazili na autobusovou zastávku. Potom na vlak, kterým jsme jeli domů. Vlak mněl zpoždění, a tak se nám cestování kapku prodloužilo. Na výpravě jsme se naučili větší samostatnosti a práci v týmu. Někteří z nováčku také nové kamarády a možná i budoucí pevné přátelství na celý život.

Za to vděčíme našim vedoucím Bobkovi, Pudingovi a našim starším rádcům Hanzalce, Pandovi a Švadlenovi. . …díky a příště zas!