Rubriky

Kdy: 17-19.2. 23

Kde: Hrčava

Kdo: Skauti/Skautky

Celá výprava začala na hlavním nádraží v Ostravě. Sešli jsme se zde v 17:30, abychom si stihli rozdělit jídlo. Poté už jsme vyrazili na nástupiště, odkud jsme jeli na Návsi. Po výstupu z vlaku jsme jen došli na autobusové nádraží a odsud dojeli až do samotné Hrčavy. Z autobusové zastávky jsme šli pouze kousek k chatě, kterou nám půjčili od Káji rodiče. Po příchodu jsme si vybalili spacáky, karimatky a šli jsme na večeři. Následně jsme se nachystali na večerní bobování. Jakmile jsme se vrátili, tak jsme si někteří ještě zahráli deskové hry a šli jsme spát. Ráno jsme vstali okolo 9 hodiny. Rozcvičili jsme se, nasnídali jsme se a podívali jsme se na scénku, kterou měla připravenou Hanzelka společně s Atletem. Ze scénky jsme se dozvěděli, že se vydáváme dobýt severní pól. Rozdělili jsme se do týmů, ve kterých jsme prvně museli vyluštit šifry a podle nich pak splnit úkoly. Z šifer jsme se dozvěděli, že budeme stavět sáně, které musely uvézt jednoho člena z týmu, takže jsme se nachystali, vzali si provázky a nože a mohli jsme vyrazit. Došli jsme do lesa, kde jsme dostali 2 hodiny na nasbírání větví a postavení saní. Po tom, co jsme sáně otestovali, jsme vyrazili na kopec, kde jsme proti sobě závodili. Když oba dva týmy dorazili do cíle, tak jsme vyrazili zpět k chatě. Na chatě jsme se najedli. Měli jsme nudlovou polévku a kuře s rýží. Po obědě šli kluci umýt nádobí a holky už začaly odpolední klid. Po odpoledním klidu jsme vyrazili pomocí šifer na cestu. Po cestě jsme museli postavit sněhuláka, najít 5 listů stromů a rozeznat je, složit básničku, ale hlavně dorazit co nejrychleji na severní pól a zpět. Cestou nám Bobek koupil v sýrárně korbáčiky. Na chatě jsme si celou cestu vyhodnotili a následně jsme hráli Bang a jiné hry. Potom už jsme si šli uvařit večeři. K večeři jsme měli čočku se slaninou. Následně jsme měli chvilku na vymýšlení a ztvárnění scének na téma dobývání severního pólu. Scénky byly celkem tři a každá byla úplně jiná, i když byly na stejné téma. Po scénkách jsme si zahráli deskové hry a šli jsme spát. V neděli jsme spali o půl hodiny déle, než bylo v plánu. Rozcvičili jsme se a následně jsme se nasnídali. Po snídani jsme se dívali na fotky z táborů roku 2021 a 2022. Poté jsme se nachystali a vyrazili jsme hrát další hru. Hra byla o tom, že jsme dostali 5 fotek a na každé bylo jedno místo v Hrčavě. Na každé místo jsme museli dojít a najít zde hádanku a tu vyřešit. Po hře jsme šli na mši svatou do místního kostela. Po mši jsme vyrazili zpátky na chatu, kde jsme si zabalili věci a šli na oběd. Na oběd byla zeleninová polévka a boloňské špagety. Po obědě šly holky umýt nádobí a kluci začali odpolední klid. Po klidu postupně vyrazili Helča, Kačka, Špendlík a Strom pro stezku, zatímco ostatní hráli deskové hry. Šli jsme po cestě vyznačené oranžovými praporky. Na konci cesty jsme se už setkali a tak jsme šli společně. Cestou zpět jsme hodně pospíchali, protože jsme nestíhali na autobus, ale když jsme dorazili na chatu, tak jsme zjistili, že se ostatní ještě ani nezačali chystat. O něco později jsme vyrazili na autobus, který nás odvezl na nádraží. Na nádraží jsme si zahráli Tagadu a bylo vyhlášení výsledků celé hry. Poté jsme vlakem dojeli na hlavní vlakové nádraží v Ostravě, kde jsme měli nástup a pak jsme už šli domů. Tato výprava byla skvělá a moc jsme si jí všichni užili.