Rubriky

Kdo: R&R

Kdy: 25-27.3.22

Kde: Beskydy

Den 1.:

Když chceš spát v korunách stromů … doslova…

Na začátku jsme byli rozděleni na dvě částí – Švadlen, Panda a Myslivec vyjížděli v pátek po škole. Dali jsme si sraz v 56, ale Pandovi jako vždy ujel autobus :), potkali jsme se tedy až na hl. nádraží v Ostravě. Zde jsme si koupili jízdenky do Bašky, nastoupili jsme do skoro prázdného vlaku, a jak se později ukázalo cílová stanice byla nikoliv Baška, ale Pržno. Nakonec jsme to ale ve vlaku vyřešili. V Pržně nás Švadlen obohatil svým kuchařským uměním – rýžové závitky. Potom jsme vyrazili na cestu k prvnímu nocovišti, bylo to zhruba 3-4 km, ale protože byla tma a nesli jsme těžké batohy, tak se to zdálo jako věčnost. Na nocovišti Švadlen s Myslivečkem rozdělali stan a Panda rozdělal oheň, (což nakonec nebylo tak jednoduché jak se zdálo). Společně jsme si opekli špekáčky a dali si k tomu větší množství kečupu, než je zdrávo. Panda a Švadlen si zavěsili hamaky, poté jeden z nich zjistil, že si jí dal možná až moc vysoko. A po namáhavém ulehání jsme nakonec usnuli. V noci jsme si mysleli, že kolem nás chodí divoké prase, ale jak se ráno ukázalo, byl to jen Mysliveček, kterému byla zima.

Den 2.:

🍹
Přibližná trasa

Ráno jsme se probudili kolem 6, chtěli jsme si udělat snídani, ale zjistili jsme že nemáme použitelné sirky. A protože nám byla trochu zima tak jsme běhali po kopcích a hledali slunce. Poté jsme vyrazili zbytku skupiny – Hanzelka, Žilina, Klacek naproti na vlakové nádraží v Pržně. Zde jsme nakoupili dobroty, sirky… Došli jsme na nocoviště, dali jsme sušit stan a udělali snídani – Lahodnou kaši s kokosem a cukrem. Hanzelka s Klackem a Žilinou šli na obhlídku okolí, a zbytek si začal hrát s lany. Začalo to nevinný zvyšováním výšky zavěšení hamaky a následným pokusem do ní vlézt. Ale když přišli z procházky tak už se začaly vázat lana na vyšších stromech. Různě jsme lozili, dělali vruty a výmyky, potom jsme začali dělat oběd – rizoto s masem. Po obědě a následném odpočinku jsme sbalili věci a vyrazili na nocoviště číslo dvě. Trochu jme změnili plán a posunuli ho blíže pod Lysou horu. Žilina vzal dva celé stany úplně sám. Došli jsme už dost unavení. Rozdělali jsme stany a zavěsili hamaky. Na večeři jsme si dali gulášovou polévku. Než jsme stačili ulehnout, tak začalo pršet. Proto jsme schovali hamaky a nasoukal se všichni do dvou stanů. V prvním holky a batohy v druhém kluci. To, že bude pršet bylo v plánu, ale měla to být jen hodinka. Jak se ukázalo z hodiny se stala celá noc a nebyl to zrovna slabý deštík, což nám trochu nakouslo dobrou náladu.

Den 3.:

To byla podívaná…
Jop, nakonec jsme tam vylezli

Na dnešní den byl naplánován pochod na Lysou na východ slunce. Bohužel kvůli dešti jsme se zrovna moc dobře nevyspali, nepřispělo tomu ani to že kluci byli 4 ve stanu pro 2-3. Takže jsme nakonec vyrazili o hodinku později, ale i tak to bylo krásné. Na stanovišti jeden z nás zůstal, protože mu nebylo úplně nejlépe. Cesta na Lysou byla krásná, málo lidí, a k vrcholku už byl sníh. Naštěstí Hanzelka měla nesmeky pro všechny (které ale kluci nechali na nocovišti :)) Na Lysé jsme se kochali výhledem, udělali pár společných fotek, dali si horkou hrušku a vyrazili zpět. Po cestě jsme se zastavili na Ivančeně u Mohyly, kde jsme si dali popcorn. A potom rovnou zpět. Žilina nám přichystal oběd – nudle s mákem, tak akorát pro všechny. Panda si dal nudle svoje, které musel místo nalámání, nařezat :). Po obědě jsme chvilku odpočívali, hráli si na louce a poté vyrazili na cestu k vlakovému nádraží ve Frýdlantu n. Ostravicí. Po cestě jsme zavítali to čtvrti milionářů. Na nádraží jsme přišli tak akorát na čas, koupili si jízdenky, chvilku uvažovali o bagetách a poté jsme nastoupili do vlaku. Po cestě někteří dojídali zbytky. V Ostravě už jsme se rozloučili a každý se vydal domů.